Ze života Czechitas

Jak jsme hledali Czechitas domov v Praze

O tom, jak jsme se z kanceláře o 50 m² v Holešovicích přestěhovali do 340 m² přímo na Václaváku.

Jak dlouho to trvalo, co všechno k tomu bylo pro neziskovku potřeba a jak se nám tu bydlí?

Začněme od začátku. Psal se rok 2015 a my v Praze začínali s “vlastní židlí” v Impact Hubu na Smíchově. Jakmile se náš tým rozrostl a byli jsme tři, ujal se nás Paralelní Polis v Holešovicích. V Paper Hubu jsme platili za kafe bitcoiny a nábytek měli z papíru. Místa tam bylo tak akorát. Pro 3 notebooky. Jakmile přišel v roce 2018 čtvrtý člen týmu, stěhovali jsme se doslova o dům dál do začínajícího Prague Startup Market. Po dvou letech už nás bylo 14 a z toho poslední dva už nemohli mít svůj stůl. A tak bylo načase dodržet naši klasickou stěhovací dvouletku.

Jenže jak jako neziskovka najít v Praze prostor, který jsme schopni finančně utáhnout a splňuje naše velké nároky - dvě velké učebny pro 20 - 30 lidí? Nemožné, říkali naši známí. Nemožné je pro nás jen další výzva. A tak jsme hledali přesně rok. Byli jsme na více než 20 různých prohlídkách a nespočtu dalších jednáních s developery i městem (např. Pražské kreativní centrum, Lucerna, Sacre Coeur, Business Link a další zajímavé projekty). A pořád nic. Až jednou se nám ozvala realitně-poradenská společnost 108 AGENCY, že nám prý něco pomůžou ze sympatií k nám najít. A v listopadu skutečně našli. Budovu DAREX, přímo na Václaváku. To byla velká radost, ale to jsme ještě netušili, že takové stěhování a zabydlování není jen tak.

Naštěstí se po našich prosbách o pomoc na nejrůznějších kanálech našla spousta štědrých dárců. Nejstědřejší k nám byl náš generální partner Accenture, který nám poskytl finance na vybavení učebny. #mocmocdekujeme Díky naší komunitě se nám podařilo sehnat taky dárce rychlovarné konvice, kávovaru, květin, pohovky, židle, stolů a křesílek. Potřebujete se něčeho zbavit? Ještě máme místo! :)

Img 20200126 170450

Největší pochvala ale patří týmu Czechitas, který usilovně dva týdny pracoval na tom, aby náš nový Czechitas Home byl zútulněn do otvíračky, kterou jsme cílevědomě naplánovali na 13. 2. 2020, ačkoli jsme se na konci ledna teprve stěhovali.

Stálo nás to víkendy a propadlá večerní cvičení zalitá vínem, pizzou a tvořivostí a stěhování vlastníma rukama přímo na Václaváku. To nás neskutečně stmelilo jako tým a každý je tak navždy podepsán na těchto zdech. Koneckonců, kdo by si nechtěl v dospělosti zahrát The Sims v reálu?

Na Czechitas Prague Opening jsme nakonec přivítali přes 100 lidí, partnerské firmy, lektoři, koučové, workshopistky, náš tým ze všech koutů republiky, ale také naši fanoušci a podporovatelé. Ještěže jsme tu otvíračku nakonec o měsíc neodsunuli, to by nám koronavirus překazil naše plány.

Podívejte se, jak to při otevření vypadalo.


Co jsme se naučili?
  • Že se sice zvládneme přestěhovat a vybavit celý prostor během tří týdnů za nízké náklady, ale je dobré si napřed pozvat sádrokartonáře a až pak čistit koberce a malovat.
  • Že internet nám prostě nezapnou. A trvá to měsíc.
  • Že Expedit je Kallax.
  • Že věšení obrazů je docela věda a vodováha v mobilu, intuice, ani provázek nám nepomůže.
  • Že se nevyplatí spoléhat na to, že zrovna v dobu našeho stěhování bude spousta firem v Praze zrovna rozdávat kancelářský nábytek.

Co tedy najdete v Czechitas Home? Recepci, útulný “Obývák” pro networking, catering a meet-upy, učebnu “Front-end” pro 40 lidí, učebnu “Back-end” pro 20 lidí. Zasedačku “Jedničku” a “Nulu”. Protože jedniček a nul není nikdy dost. A to vše na Václavském náměstí 11, Praha 110 00. To nebude náhoda. Co je ale pro vás skvělá zpráva? Naše krásné prostory můžete užít i k pořádání vašich workshopů, školení, konferencí a dalších akcí. A ještě k tomu můžete mít dobrý pocit, že nám pomůžete k zaplacení nájmu. V případě zájmu se podívejte na náš booklet s ceníkem a vyplňte tento poptávkový formulář.

Mgl2105
Mgl2137
Mgl2119
Mgl2157

Tady ale není pohádky konec. Naší ambicí je mít “velký” Czechitas House v Praze. Czechitas Home je jen začátek. A tak se plánujeme do roka přestěhovat do něčeho nad 1000 m², kde konečně umístíme všechny naše aktivity, a ne jen většinu z naplánovaných 150 akcí za rok, a kde vytvoříme skutečně smysluplný jedinečný prostor pro komunitu a vzdělávání. Nějaké tipy? Sem s nimi. :)