Ze života Czechitas

O sociálních sítích na Konfeře

​Naše markeťačka Zuzka se 17. října vydala na první ročník nové konference zaměřené na social marketing – Konferu.

Speciální pozvání jsme na ni dostali od hlavní organizátorky, Andrejky Bubníkové, kterou si možná pamatuješ jako lektorku z našich workshopů digitálního marketingu. :) Zeptali jsme se Zuzky, jak se jí na konferenci líbilo a co by vypíchla, jako nejzajímavější highlighty akce.

Smart Select 20181022 102852 Instagram

„Po výborné snídani (cupcakes a moderní chlebíčky ozdobené květinami) Konferu zahájil Tomáš Pflanzer, který mluvil o zákulisí politické kampaně vedené v roce 2016 v Praze 10. Zde mě zaujalo, že „levná kampaň“ v tomto oboru znamená 800 000 Kč. Takový malý, zanedbatelný rozpočet. :)

Jako druhý se mikrofonu chopil Michal Vrátný, který se představil rovnou svojí přezdívkou „Radar“. Povídal nám, jak budoval Železnou kouli – fitko tak trochu jinak – s marketingovým rozpočtem 14 Kč. Zaměřil se na lidi, řešení jejich každodenních trablí a na bezprostřední, kamarádskou komunikaci. I bez formálního marketingového vzdělání vybudoval silnou značku.

Potěšilo mě, že se na Konfeře nezapomnělo na často opomíjený LinkedIn. Třetím hostem byl přímo největší český LinkedIn influencer (22 000 spojení), Martin Hošek. Sálem znovu zazněla mantra „hlavně být svůj, na nic si nehrát“. Svůj profil buduje už 6 let, každý den se mu věnuje 2 hodiny a bere to celé jako sociální pokus.

Jaké statistiky sledovat a na co optimalizovat u facebookových placených kampaní, jsme si připomněli s Bohumilem Pokšteflem. Na zamyšlení byl pak jeho výrok „engagement is overrated“, se kterým se sama příliš neztotožňuji. Nicméně určitě je dobré zamyslet se při každé kampani nad jejím cílem a nehnat se pouze slepě za co největším počtem lajků a komentářů.

Smart Select 20181022 102932 Instagram

Po obědě bylo velice příjemné poslechnout si přednášku Terezy Salte (@terezainoslo), která se od opakované výhry blogerky roku dostala až k založení Elite Blogers a bojuje u nás za etické blogování jak mezi influencery, tak i u firem. A co že znamená etické blogování/postování? Například vždy viditelně označit placený příspěvek jako spolupráci či reklamu.

Dalším speakerem byl Jonáš Čumrik, kterého zná minimálně 217 000 uživatelů Instagramu jako Johny Machette. Prohlásil, že Facebook je starý. Mluvil o 3. generaci influencerů, která (z YouTube a Insta) přesidluje na síť Tik Tok. A navázal na Terezu Salte s výzvou k označování reklamy tak, abychom ji všichni - a především děti - byli schopni na sociálních sítích rozeznat.

Václav Blahout nás nechal nahlédnout pod pokličku spolupráce s influencery-sportovci a přivedl si s sebou navíc hosta z branže. Rychlostní kanoista, Josef Dostál, mluvil o zdomácnění hashtagu #dostalstyle, o tom, jak se stará o své komunikační kanály, a přinesl nám dokonce ukázat jednu ze svých medailí – stříbro z Ria. No schválně, kdo z vás byl už na konferenci, kde by přednášel olympijský medailista? :)

V posledním bloku Konfery vystoupila Zuzana Kadlečková a představila nám dvě kampaně Coca Coly, které jim pomohly v budování komunity v onlinu. Mluvila o úspěšnosti promo aktivit spojených s olympiádou, #vednevnoci, a o kampani Polétíme, jejímž hrdinou byl retro autobus Colin.

O krizové komunikaci na závěr promluvila Jana Sušňová z Košík.cz. Jak reagovat na negativní komentáře? Hlavně si zachovat chladnou hlavu, nebrat si to osobně a udržet při odpovídání pozitivní tón. Jana se pod všechny své komentáře za Košík.cz podepisuje křestním jménem, což často pomáhá krotit drsné útoky nespokojených zákazníků. Každý je přece jen slušnější, když mluví s konkrétní osobou než jen s anonymním profilem značky.

Celá konference byla zaměřena na sdílení „podpultovek“ z kuchyně sociálních médií. Což se organizátorům dle mého názoru povedlo, protože se přednášející neostýchali mluvit o konkrétních číslech a zmínit i pár svých fuckupů. Vše na rovinu, bez přikrášlování a s často trefnými poučeními pro všechny účastníky. Z Konfery si mohl zkrátka každý odnést spoustu zajímavých podnětů, ať se jednalo o freelancera, zaměstnance marketingové agentury nebo třeba o inhouse markeťačku Czechitas.“

- Zuzana Kočárová
Marketing Specialist