Digitální akademie

Projekty Digitální akademie: Data v Ostravě - podzim 2019

Přečti si o tématech projektů, které vypracovaly absolventky školy datové analýzy v Ostravě na podzim 2019.

Analýza prodejních výsledků firmy Tchibo za rok 2019. This is it - Kofitas.

Vizualizace prodejních výsledků v Power BI.

Ivana Šidlíková, Lenka Horáková

Analýza obsahových kanálů Česko je nano (web a facebook)

Report z GA pro potřeby hodnocení úspěšnosti obsahu na webu (bez nutnosti překlikávání v nástroji samotném, jinými slovy vše důležité na jednom místě), vztah mezi návštěvností webu či Facebooku s jinými faktory, tvorba názorných grafů z GA a FB dat

Kamila Hamalčíková, Monika Najzarová

Analýza socioekonomických faktorů v ČR

Vizualizace možných závislostí mezi vybranými socioekonomickými faktory

Lenka Tesařová, Lenka Pulkrábková

Analýza svozu odpadů

Analýza produkce odpadů v jednotlivých ročních obdobích v daných vesnicích.

Iva Kosinová, Hanka Kočí

Analýza veřejných vysokých škol v ČR

Analýza veřejných vysokých škol ČR se zaměřením na jednotlivé fakulty. První část projektu analyzuje počty studentů z různých úhlů pohledů (počet, pohlaví, národnost, bydliště, forma studia, apod.) v letech 2011-2018. Druhá část projektu se zaměřuje na analýzu nezaměstnanosti absolventů jednotlivých fakult veřejných vysokých škol.

Michaela Hořínková, Zuzana Foltýnová

Aplikace czecknicisla.cz, analýza tažených čísel a výher ve sportce od roku 1994

Tvorba webové aplikace, kde na základě vložení šestice čísel uživateli ukážeme, zda by vyhrál v minulosti a jakou částku. Součástí webu je i prezentace zanalyzovaných dat z výherní listiny v podobě grafů.

Petra Krhutová, Marcela Pavlasová

CAR SELECTOR

Tvorba webové aplikace, kde si uživatel může pomocí předem vybraných parametrů vyfiltrovat údaje o tržbách konkrétního výrobce automobilů a dodavatele autodílů. V druhé části výběru se uživateli zobrazí přehled o tržbách za autodíly v daném měsíci. Výstupem aplikace bude grafické znázornění vybraných parametrů.

Lucie Červenková, Karolína Benešová

Co dělají hasiči Moravskoslezského kraje?

Analýza řešených událostí může být podkladem pro úpravu koncepce požární ochrany a identifikaci rizik (lidské zdroje, technické prostředky, počasí atd.)

Zuzana Klimešová, Martina Kocurová

Databáze léků a lékových interakcí

Tvorba databáze léků registrovaných v ČR + lékových interakcí pro běžného uživatele, aby mohl orientačně zjistit, zda může dva léky užívat zároveň, a získat základní informace o daném léku.

Tereza Krupová, Romana Jurčáková

DEJBER3 - tj. zaDEJ vyBER ušeTŘI

Zkvalitnění vyhledávání více zboží přes Heuréku a to postaveném na principu dodávky od jednoho dodavatele. Zákazník hledající přes Heuréku vyhledá dané zboží, a pokud má víc jak dvě položky stávající vyhledávání mu najde zboží, ale už mu není schopno vygenerovat více zboží od jednoho dodavatele, které zákazník hledá. Generuje to vždy po jednom zboží, což je pro zákazníka zdlouhavé a musí ručně rozklikávat dodavatele a hledat mezi nabídkami – cenu zboží, cenu dopravy a termín dodání). Webové rozhraní shromáždí informace o zboží a vybrané zboží, které si zákazník dá do „košíku“ a zanalyzuje a vybere nejlepší kombinaci – cena zboží, cena dopravy a termín dodání u právě jednoho dodavatele

Jana Stixová, Hana Kožuchová

RFM analýza - zákaznická segmentace

Segmentace zákazníků na základě 3 faktorů: R (recency - kdy naposled nakoupili), F (frequency - kolik nákupů celkem provedli), M (monetary - za kolik celkem nakoupili). Interaktivní vizualizace skupin zákazníků a jejich výsledků za zkoumané období.

Lenka Repáková, Jarmila Kremlingová

Spotify - analýza

Určení 4 hypotéz k ověření pomocí datové analýzy.

Diana Sommerová

Vyhodnocení spotřeby elektrické energie domácnosti a návrh výběru vhodného tarifu

Výběr vhodného tarifu elektrické energie domacnosti na základě dat získaných měřením a srovnáním s ceníky dodavatelů elektrické energie.

Hana Bajcarová, Alena Hrubá

Chceš vytvořit podobné projekty?

Zjisti více o Digitální akademii