Projekty Digitální akademie: Web v Praze –⁠ jaro 2022

Přečti si o tématech projektů, které vypracovaly absolventky naší Digitální akademie: Web v Praze na jaře 2022.

Nejúspěšnější projekty

Hvězdný unicorn

Vědomostně-vzdělávací hra Zachraň se je určena pro děti školního věku a má za cíl naučit je, jak se správně zachovat v různých krizových situacích  (např. na jakou nouzovou linku zavolat v případě potřeby, jak řešit požár, jak se zachovat při povodních, ale např. i běžné životní situace jako kde si můžeme rozdělat ohniště v přírodě).Hra funguje jako interaktivní hrací pole s různými situacemi, kterými hráč prochází a řeší s nimi spojené úkoly. Při nesprávné odpovědi je mu zobrazeno ideální řešení dané situace, ale také přichází o jeden život. Hra je úspěšně zakončena, pokud hráč projde všemi situacemi a po vyřešení poslední z nich mu zůstane alespoň jeden život. Na závěr úspěšné hry je také vyhodnocen počet získaných bodů.

Přesahový unicorn

Máničky a soudruzi jsou projektem věnovaným moderní historii v co nejpoutavější formě s interaktivními prvky. Zpracovaly jsme výběr několika zajímavých témat z období let 1948-1989, tzv. komunistického režimu v tehdejším Československu. Web je kombinací lehčích i vážných témat, např. jak vypadal běžný život v Československu, proč se pořádaly zakázané koncerty, kam bylo možno vycestovat, jak vypadaly máničky nebo třeba politické monstrprocesy a okupace.

Technický unicorn & Miláček publika

Našim cílem bylo vytvořit motivační IT platformu, která bude zaměřena na rozvoj v IT (zahrnující vzdělávání, mapování kariéry, kontrolu znalostí a gamifikační prvky). Základem platformy je unikátní IT profil, kde uživatel může sledovat svůj celkový progres, ukládat si své online kurzy, inspirovat se od ostatních a kontrolovat, které oblasti znalostí má v rámci své studijní cesty absolvovat. Toho je dosaženo prostřednictvím checklistů, které jsou součástí guidelines zaměřených na specifické IT oblasti. První oblastí, na kterou jsme se zaměřily v rámci tohoto projektu, je UX/UI, přičemž další oblasti budeme postupně doplňovat.

Ostatní

Vyhledání veterinární pohotovosti - díky této aplikaci dokážete rychle vyhledat veterinární pohotovost a co v co nejkratším čase nechat ošetřit svého zvířecího kamaráda.

  • LeXije: Pavla Bukovská & Klára Chmelařová

Aplikace LeXije, je nejen pro mladší děti s dyslexií. Úvodem aplikace je menu s výběrem hry s několika informacemi o dyslexii. V úvodu je možné nastavit čas, jak dlouho mohou děti hru hrát. Ve hře si hráči procvičí stavbu slov, hodiny a strany. Ve hře slova má hráč 5 hvězdiček “jokerů”, které se počítají za špatné odpovědi.  Zároveň hráč sbírá ve všech hrách za každou správnou odpověď ovoce. Cílem hry je nakrmit netrpělivého hladového slona. A zároveň zábavnou formou procvičit problematické oblasti.

Pro milovníky koček, kteří hledají vše o svých miláčcích. Pro lidi, kteří plánují koupi kotěte a váhají nad výběrem plemene. Pro zvídavé lidi, kteří hledají zajímavosti.

Vyrazit s dětmi do kavárny nebo restaurace není jen tak. Občas chvílí trvá než najdete místo, které je zařízené tak, aby si to mohly děti, a tedy i vy, užít. Každé dítě a každý rodič má jiné potřeby. Byby-friendly.cz je mapa baby-friendly míst v Praze a ČR, která umožňuje filtrovat místa podle typu, vybavení či počasí. Rodiče konečně mají jednoduchý nástroj, díky kterému mohou lépe plánovat svůj den, objevovat nová místa a trávit čas aktivně.

Záverečná práca "Trefa na kôš" predstavuje predovšetkým praktický vyhľadávač, ktorý užívateľovi pomôže pri triedení odpadu určiť správnu odpadovú nádobu a zefektívniť tak recykláciu. Momentálne je vyhľadávač zameraný na špecifiká triediach systémov na Slovensku. Stránka užívateľovi prináša aj obsiahle informácie z oblasti triedenia odpadov a recyklácie a tipy ako tvorbe odpadu predchádzať.

Japanglish is a fun educative visual novel that uses a game engine of our own invention. As any other visual novel, our game mainly focuses on a story and dialogues. As the story progresses, a player gets tested on a variety of Japanglish words that naturally appear in a conversation. The happiness metre shows how successful you are at guessing their meanings. Should the hearts drop to zero, it's a game over and you have to start again. The game has four locations, each consisting of a unique set of test vocabulary.

Projekt Sedni. Lehni. Zůstaň. je webovou aplikací a v tuto chvíli sdružuje služby dvou psích trenérů – Denisy Plačkové a Tomáše Dobiáše. V aplikaci se uživatel dozví, jakou psí problematikou se trenéři zabývají a může si přehledně vybrat a zarezervovat lekci. Dále v aplikaci uživatel nalezne psí mapu, v které jsou zanesena důležitá a ověřená místa z Prahy a východní části Středočeského kraje. Přínosem projektu jsou tři obsahové články, které uživatele seznamují s nejběžnějšími problémy a výzvami, s kterými se majitelé psů potkávají.

Každý z nás má pravděpodobně ve svém okolí ženu, která prodělala rakovinu prsu. Všimli jste si, že se toto onemocnění týká čím dál více mladých pacientek? To je důvodem proč jsme pro neziskovou organizaci Bellis - mladé ženy s rakovinou prsu vytvořili aplikaci, která ženy provádí samovyšetřením prsu. Obsahuje návod, kalendář s možností nastavení notifikace a informační rozcestník, který pomáhá ženu navést, pokud vyšetření nedopadne dobře. Webovou aplikaci lze stáhnout do mobilního zařízení a obsahuje možnost přepnutí do režimu pro partnera, protože zhruba ve 30% případů si změn všimne partner. Doufáme, že naše aplikace pomůže v boji proti rakovině prsu.

  • ProDobro: Regina Iuldaheva & Kristýna Vysoká

ProDobro je webová aplikace, která slouží k založení dobročinných aukcí. Je určena jak pro jednotlivce, kteří chtějí pomoci sobě či třeba někomu blízkému, tak pro neziskové organizace, které chtějí získat prostředky pro své potřeby. Pro založení aukce je uživatel vyzván k přihlášení, poté vyplní formulář s dotazy ohledně draženého předmětu, komu výtěžek aukce bude věnován, za jakým účelem apod. a přiloží fotografie. Takto založená aukce není veřejně přístupná, je na uživateli, aby ji sdílel. Součástí je i chat, kde spolu uživatelé mohou komunikovat, přihazování i chatování probíhá v reálném čase.

Vytvořily jsme prototyp aukčního webu určeného pro neziskovou organizaci, která by jeho prostřednictvím pořádala vlastní dobročinné aukce. Díky použitým technologiím je možné přihazovat na předměty v aukcích z různých počítačů či mobilních zařízení, přičemž veškeré změny se propisují v reálném čase.

  • Booklog: Kateřina Mašková & Tereza Plecitá

Booklog je nápad, který vznikl v rámci diskuze o tom, jak si občas ani jedna nepamatujeme, co že jsme to vlastně četly. Rády bychom vytvořily webovou aplikaci, kterou využijí nejen nadšení knihomolové, ale i například chudák student VŠ, který dělá do diplomky literární rozbor a nebaví ho dělat si poznámky na milion papírů. Ve zkratce se tedy jedná o takový čtenářský deník (nejen) pro dospělé. Booklog poskytuje uživateli jednotnou platformu, na které si může vést přehled knih, které ho zajímají, sledovat svůj progres ve čtení a udržovat si přehled o své četbě.

Cílem našeho projektu bylo vytvořit hru, která by sloužila nejen k zábavě, ale také poučení. Ve spolupráci s časopisem ABC zavedeme hráče do Němci okupované Prahy. Hráči budou kráčet po stopách odbojářů, Tří králů. Poznají město jinak. Místa, která jsou součástí jejich každodenních životů, budou moci začít na základě nových znalostí a herních zážitků vnímat jinou optikou.

Projekt vytvořený pro děti předškolního věku zaměřený na logopedii. Pomáhá dětem procvičovat hlavně výslovnost jednotlivých písmenek zábavnou formou. Hra může sloužit jako prevence, pokud začnou v brzkém věku mohou předejít docházení na logopedická sezení. Účelem je ukázat dětem, že výuka logopedie může být i zábava. Využití této hry si umím představit jako prevenci a omezit tak docházení k logopedovi, popřípadě možnost i pro logopedy využít tuto hru jako cvičení na doma.

Kdo pro tebe napsal tento příběh?
Karolina Tesařová
Marketing Specialist

Czechitas Podcast

Příběhy, které vytvářejí ženy v IT - protože IT je budoucnost. I tvoje!