Projekty Digitální akademie: Data v Brně –⁠ jaro 2022

Přečti si o tématech projektů, které vypracovaly absolventky naší Digitální akademie: Data v Brně na jaře 2022.

Nejúspěšnější projekty

Hvězdný unicorn

Cieľom projektu je lokačná analýza detských ihrísk na území Brno-město. Výsledkom analýzy je identifikácia lokalít s nedostatočným počtom ihrísk, v ktorých je priestor na vytvorenie nového ihriska. Časť pre bežných užívateľov umožňuje zobrazenie detských ihrísk spolu s bodmi záujmov a ďalšími údajmi v mape prostredníctvom aplikácie CleverMaps.

Přesahový unicorn

Cielom je zmapovat vyvoj jazyka v case a porovnat vyjadrovanie medii k rusko-ukrajinskemu konfliktu pred a po invazii. Zameriavame sa na slovne spojenia spajajuce sa s velkymi politickymi menami: Putin, Zelenskyj. Tiez sledujeme kvantitativne porovnanie medzi jednotlivymi mediami a analyzujeme metadata k clankom (autorov clankov, publikacie clankov v case).

Technický unicorn

Vytvoření interaktivního dashboardu v Power BI pro vyhodnocování kampaní. Úspěšnost kampaně se bude hodnotit podle průměrného počtu prodaných jednotek, obratu, počtu shlédnutí produktů. Report bude porovnávat data během průběhu kampaně s prodeji po dobu 5 a 10 týdnů před kampaní. Report bude nabízet vyhodnocení z pohledu kampaně, značky zboží a kategorie zboží.

Miláček publika

Zpracování dat, hodnocení samospráv dle specifické metodiky SGI, analýza informací plynoucích z bodového hodnocení samospráv za rok 2021.

Ostatní

Cílem našeho projektu je RFM analýza zákaznických dat vybraného e-shopu a jejich následná segmentace pro efektivnější zákaznický mailing a targeting. E-shopu zodpovíme tyto otázky: Kdo jsou jeho nejlepší zákazníci? Kdo má potenciál být ziskovějším zákazníkem? Kdo jsou ztracení zákazníci, kterým nemusí věnovat velkou pozornost? O které zákazníky nesmí přijít? Kdo jsou jeho věrní zákazníci? Jádrem RFM modelu je princip Paretova pravidla. Fokus na konkrétní segmenty zákazníků poskytne e-shopu mnohem vyšší návratnost investic.

Cílem našeho projektu je analyzovat efektivitu využití iontového svazku u jednotlivých mikroskopů při tzv. těžbě vzorků. Jaké faktory tento proces ovlivňují (probíhající servis, proces žhavení, algoritmy pro automatizaci práce) a jaký přínos může mít těžba v tzv. modu odkloněného paprsku.

Cílem projektu je zmapovat vyjadřování poslanců k tématu uprchlictví a migraci, a to na sociální síti Twitter. Věnovat se budeme příspěvkům z období uprchlických krizí v roce 2015 a 2022. Na základě zvolených termínů pojících se s krizí budeme analyzovat vývoj vyjadřování politické reprezentace aktivní na Twitteru.

Primárním cílem je vytvoření aplikace pro doporučení ideálních dnů dovolené s ohledem na denní vytíženost oddělení měřeno počtem zásilek. Aplikace nabídne několik volitelných požadavků  (např. rok dovolené, počet dnů dovolené), aby výsledné období lépe odpovídalo představám jednotlivých zaměstnanců. Sekundární cíl představuje dashboard pro management firmy se zaměřením na vytíženost oddělení a geografické rozložení směru zásilek.

Potvrdiť alebo vyvrátiť domnienky o aspektoch chovania zákazníkov pri nákupe leteniek, o vývoji ceny nakupovaných leteniek či štruktúre pasažierov pred a počas pandémie covid-19. Ústrednou témou je vnímanie rizika cestovania počas tohto obdobia rôznymi skupinami zákazníkov a jeho prejav v číslach vybranej spoločnosti predávajúcej letenky.

Primárním cílem je vytvořit sérii dashboardů s využitím pro sales a marketingový reporting. Součástí je částečná automatizace především čištění a slučování dat, která doposud při manuálních úpravách byla časově náročná a docházelo k chybovosti. Výstupem projektu bude přehled o produktech a jejich prodejnosti.

Analyzujeme data z provozního systému, kde máme údaje o uživatelích, kdy se přihlásili, z jaké IP adresy, z jakého prohlížeče a jaké api používali. Na základě IP adresy můžeme provést geolokaci.

Národní divadlo Brno vyvíjí ve spolupráci s partnerskou firmou nástroj na business intelligence. Než bude hotový, dostaly jsme zadání analyzovat data o prodeji vstupenek na balet. Kdy se nejčastěji vstupenky nakupují? Na kterých pokladnách? Jak zákazníci nejraději platí? Promítla se do nákupního chování situace kolem pandemie covidu? Dají se z dat vyvodit nějaká doporučení pro marketingové kampaně divadla?

Rozbor a spracovanie dat o reklamáciách v spoločnosti Zetor Tractors, vytvorenie dashboardu,  analýza vplyvu prehliadok a reklamácii, otvorenie diskusie ohľadom optimalizácie (zníženie ) počtu reklamácií.

Vyhodnocení dat z Google Analytics pro webovou konzoli (za rok 2020, 2021 a 2022) a ověření hypotéz. Popis chování uživatelů v aplikaci na jednotlivých trzích (v různých zemích). Jak pravidelně uživatelé na web chodí a v jakou denní dobu. Zjistit, zda se odhlašují uživatelé sami, anebo je aplikace sama odhlásí. Jak se uživatelé chovají na LOGIN stránce, odhalit, zda nemají problém s přihlašováním. Následně porovnat data z SMC konzole s webovou konzolí a poukázat na odlišnosti.

Analýza toku firemních dat a sledování trendů ve využívání datových kanálů napříč kontinenty. Detailní analýza toku dat ve vybrané firmě za období jednoho měsíce a následný rozbor chování jednotlivých vytipovaných uživatelů.  Cílem je identifikovat potenciální rizikové akce, které by mohly signalizovat únik dat.

Analýza kurzu akcií z pohledu vlivu vyjádření vlivných osobností či významných světových událostí.

Kdo pro tebe napsal tento příběh?

Czechitas Podcast

Příběhy, které vytvářejí ženy v IT - protože IT je budoucnost. I tvoje!