Začínáme s IT

Naprogramuj si vlastní hru

Zabav se během karantény a naprogramuj si hru během 11 dní

Viry jsou teď všude kolem nás, proto se musíme proti nim bránit. 😷 Nejlepší způsob, jak to udělat, je zůstat doma. Jak se ale zabavit mezi čtyřmi stěnami?
Naprogramuj si s Czechitas vlastní hru. V jedenácti krocích ti ukážeme, jak ji vytvořit. Celý tutoriál i hra jsou pojaté tak, aby to zvládl začátečník. Zabij nudu a nauč se základy programování! IT totiž není jen nudný shluk závorek, písmen a číslic. IT může být i zábava!

90695667 200049228097379 6349595400327921664 N 1


O co ve hře půjde? O zdraví. 😊 V těchto dnech (ale nejen teď) je důležité udržet si dobrou imunitu. Postavička, kterou si naprogramuješ a budeš ovládat, se rozhodla zůstat doma, protože venku řádí „chorobné potvůrky”. 🦠👾 Cílem je za co nejkratší čas posbírat veškeré vitamíny💊 a ovoce🍎🍊, které postavičku udrží v kondici.

Tvým hlavním úkolem bude vytvořit hru od základů. Hru budeš programovat v jazyce JavaScript, který je objektově orientovaný programovací jazyk, využívaný při tvorbě webových stránek. Vyzkoušej si práci programátorů a pojď do toho taky!

Tebou vytvořenou hru pak můžeš hrát se svými blízkými. Vyzvi svého partnera, sourozence, děti nebo rodiče a zahrajte si společně o to, kdo nejrychleji nasbírá předměty! A pokud ti už docházejí zásoby čokolády, odměnou ti bude sladký pocit, že jsi se naučil/a něco nového – základy programování!

Pro koho je hra určena

Naprogramovat hru může každý. V případě, že děti budou chtít programovat samy, doporučený věk je 13+. U mladších dětí je nejlepší způsob programovat společně s rodiči.

Tutoriály

Na každý den máš připravenou část tutoriálu, ať si můžeš hru dílek po dílku „skládat“.

Úvod do celého projektu

1. díl

Podíváme se na jazyky, které budeme při vývoji hry používat

2. díl

Do projektu si stáhneme potřebnou grafiku

3. díl

Nastavíme si herní pole a grafiku

4. díl

Budeme generovat herní mapu

5. díl

Vykreslíme si hlavní postavu a rozhýbeme ji

6. díl

Ošetříme si pohyb postavy tak, aby se postava pohybovala jen v bludišti

7. díl

Vylepšíme si naše HTML a CSS

8. díl

Do hry přidáme předměty

9. díl

Naprogramujeme si sbírání předmětů

10. díl

Přidáme časomíru a konec hry

11. díl