Datové analytičky

Data baví!

Digitální akademie nadchla další holky, IV. běh se uskutečnil v Brně.

Aplikace pro běžce a program na chov psů – studentka psychologie i absolventka magisterského oboru zaměřeného na veřejnou politiku a lidské zdroje pronikly díky první brněnské Digitální akademii Lite do tajů programování. Jaké dojmy si z kurzu odnesly?

Lenka Knapová i Barbora Junová se krátkých kurzů Czechitas zúčastnily již dřív. Proto taky sledovaly jejich webové stránky a Digitální akademie Lite, která v Brně probíhala od 20. října, jim tak neunikla. A obě se shodují, že na něco takového přesně čekaly. Zatímco po jednodenních kurzech získaly krátký vhled do světa informačních technologií, od Digitální akademie si obě slibovaly, že se opravdu něco naučí.

A povedlo se. I když je tento kurz „odlehčenou“ (Lite) verzí Digitální akademie, neznamená to, že se na něm účastnice flákají. Naopak. Víc práce jim totiž zbývá na doma. Holky nicméně potvrzují, že to úsilí, které kurzu věnovaly, stojí za to.

„Asi nikdy dřív jsem se tak intenzivně nerozvíjela. Bylo skvělé, že jsem mohla okamžitě vidět výsledky toho, co se učíme, ať už při úlohách na hodinách nebo na svém vlastním projektu,“ říká o Akademii Lenka. A její „spolužačka“ Bára dodává: „Moje očekávání Digitální akademie velkou měrou předčila. Nikdy bych neřekla, že budu po měsíci s trochou pomoci schopna naprogramovat aplikaci podobnou výhernímu bankomatu z AZ-kvízu 😊. Také jsem netušila, že mě práce s daty tak chytne a že si budu umět představit, že se tím jednou budu živit.“ Digitální akademie v Brně ale samozřejmě nebyla jen o domácích úkolech. Holky v rámci kurzu nakoukly také pod pokličky firem, které s daty dlouhodobě pracují – například ke společnostem Moravia IT, Intelligent Technologies, Kiwi.com, Webnode, Grey cortex, Dataweps nebo Safetica. „Hned jsem se do několika z nich zamilovala. Nejvíce se mi líbilo v menších firmách jako je Intelligent Technologies nebo Dataweps. Líbí se mi jejich osobní přístup a očividně kladný vztah k tomu někoho něco učit,“ přibližuje své pocity Bára. Její kolegyni, psycholožku Lenku, zase zaujala ve firmách témata business intelligence či síťová bezpečnost.

Prezentace projektů
Prezentace projektů
Lenka prezentuje
Lenka prezentuje
Všechny absolventky
Všechny absolventky

Lenka si jako závěrečný projekt zvolila aplikaci pro podporu orientačních běžců. „Inspiroval mě můj celoživotní koníček – orientační běh. Vytvářím jednoduchou webovou aplikaci, která bude pro jednotlivé závodníky vizualizovat jejich dlouhodobé závodní statistiky. Člověk tak například uvidí, kolik kilometrů naběhal v jednotlivých typech závodů, jaká byla jeho průměrná rychlost a podobně. V rámci projektu jsem si vyzkoušela všechny fáze práce s daty – od jejich zisku z webového informačního systému, přes práci s databází, až po vizualizaci a prezentaci dat na webu. Do budoucna by se z projektu měla vyvinout plně funkční aplikace, kterou budou orientační běžci používat,“ sdílí své (ne)smělé plány čerstvá absolventka Akademie.

A co vytvořila Bára? V rámci své absolventské práce napsala program, který díky dobře strukturovaným datům pomůže jejímu kamarádovi s nově rozjetým byznysem. Nástroj pomáhá k efektivnímu využívání informací získaných od majitelů psů. Díky programu jdou zjistit průměrné měsíční výdaje za psa, způsob řešení ztráty psa nebo značky neoblíbenějších krmiv. Vše se přehledně vizualizuje v grafech a tabulkách.

Obě holky své projekty výborně odprezentovaly na závěrečném galavečeru 14. prosince a nyní je čeká další práce a prohlubování znalostí. Obě dvě shodně přiznávají, že díky Akademii je data chytla a chtějí s nimi pracovat dál, ať už v psychologii, které se věnuje Lenka, nebo na úřadě, kde pracuje Bára. A my jim držíme palce.

160 Dsc 3899

Na IV. běhu Digitální akademie jsme spolupracovali s partnery: Business FactoryGreyCortexIntelligent TechnologiesKiwi.comMoraviaSafeticaDatawepsWebnode a ROI Hunter. Digitální akademie jako projekt probíhá za podpory Google.org

Všem mockrát děkujeme!