Datové analytičky

Absolventka Digitální akademie: „Získala jsem víc v praxi využitelných znalostí než na celé vejšce.“

V listopadu 2017 byl zakončen III. běh Digitální akademie. Pražské studentky se za deset týdnů naučily opravdu hodně, což potvrzuje i jedna z nejaktivnějších účastnic.

Zuzka Marvanová na Czechitas narazila náhodou při brouzdání internetem. Když si přečetla, co holky dělají, bylo jasno. V té době už si totiž pohrávala s myšlenkou, že se pustí do světa IT, a tak vůbec neváhala a hned se přihlásila na kurz. „Začala jsem si o Czechitas hledat další informace a zúčastnila se několika jednodenních kurzů. Ty byly skvělé. Získala jsem základní vhled do určité oblasti IT a naučila se ovládání programu, syntaxi jazyka atd.,“ přibližuje Zuzka svoje první oťukávání s programováním. A potvrzuje, že to je jako s mlsáním – ochutnáš a nemůžeš přestat. Hned poté, co absolvovala několik kurzů, si uvědomila, že by chtěla získat více znalostí – proto když Czechitas otevřely registraci na několikatýdenní kurz Digitální akademie, neváhala a hned se přihlásila.

Datová analytika byla výzva

Zuzka se nebála ani toho, že v té době pro ni byla datová analytika jen velmi abstraktním pojmem a nedokázala si prakticky představit, co ji v rámci Akademie čeká. „Přišlo mi jako skvělá výzva pustit se do něčeho úplně jiného, než jsem kdy dělala, a vlastně jsem se i ráda nechala překvapit, co všechno se naučím. Po přečtení několika rozhovorů s absolventkami z minulých běhů jsem věděla, že to rozhodně nebude procházka růžovým sadem a že bude potřeba pořádně zatnout zuby. Proto jsem také všechny své mimopracovní a mimoškolní aktivity na podzim zrušila, resp. přesunula na později,“ říká čerstvá absolventka.

Mrkni na otevřené registrace do Digitální akademie.

Tvrdá práce a žádný volný čas

A její domněnky se potvrdily. Digitální akademie opravdu není jen tak ledajaký kurz. Musí se v něm tvrdě pracovat a obětovat svůj volný čas. Výuka v Praze probíhala třikrát až čtyřikrát týdně – ve všední dny večer po práci a skoro každý týden celou sobotu. A k tomu je třeba připočítat práci z domova, kdy trávíte čas nad projekty. Když k tomu pracujete, není příliš času nazbyt. „Často se mi stávalo, že jsem nad učením seděla pozdě do noci, protože jsem nemohla jít spát bez toho, aniž bych přišla na kloub tomu, proč mi to nefunguje. Pak se mi o tom i zdálo. Digitální akademii jsem věnovala skoro všechny večery, víkendy i středy, kdy jsem si v práci brala dovolenou, abych stihla dodělat domácí úkoly. Mám v povaze, že věci, kterým se věnuji, musím dělat na 100 %,“ dokazuje svůj zápal Zuzka.

Více znalostí než na vysoké škole

171124 Czechitas Da Zaver Small 00085

Ale také sama přiznává, že se její úsilí vyplatilo. Během desetitýdenního studia na Digitální akademii udělala opravdu velký posun ve své kariéře a sama přiznává, že se v rámci kurzu naučila možná víc než ve škole. „Mám pocit, že za dobu Digitální akademie jsem se, co se týče praktického využití nabytých znalostí, naučila víc, než za pět let studia na vysoké škole,“ upozorňuje úspěšná absolventka.

Nyní si dává nějaký čas na vydechnutí, než se rozhodne, jak se získanými znalostmi naloží. Už dnes si je ale jistá, že v IT bude dál pokračovat. „Nabídky na práci analytičky už mám, nebojím se ani jít na pohovor na IT pozici. Dala jsem v práci výpověď a ve své profesní kariéře se chci dále ubírat tímto směrem,“ komentuje Zuzka svoje další směřování.

Na III. běhu Digitální akademie jsme spolupracovali s partnery: AccentureAlfréd KašparAlza.czAvastBilligenceEtnetera ActivateH1.czKeboolaMSD ITNestléStoriesŠKODA AUTO DigiLabT-MobileWikimedia. Digitální akademie jako projekt probíhá za podpory Google.org

Všem mockrát děkujeme!